2011. június 10., péntek

Citromos, kakaós keksz


Hozzávalók:
  • 45 deka tk liszt
  • 20 deka cukor
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 2 tojás
  • 2 ek sötét kakaó
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 sütőpor
  • 25 dkg margarin 
A töltelékhez:
  • savanyú lekvár
A margarint a cukorral, a citromlével, a héjával és a vaníliás cukorral kikavartam, hozzáadtam a tojásokat és tovább kavartam. A lisztet összekevertem a sütőporral, a nyújtódeszkára borítottam, a közepébe mélyedést formáltam és beleöntöttem a margarinos masszát. Jól összegyúrtam és két részre osztottam. Az egyikhez hozzáadtam a kakaót és jól összegyúrtam. Utána keksznyomóval különböző formájú, méretű  és színű kekszeket készítettem.   Előmelegített sütőben, lassú tűznél 15 - 20 percig sütöttem. Savanyú lekvárral megkenve összeragasztottam őket. Lezárható műanyag dobozba tettem, a dobozt pedig a hűtőszekrénybe.


4 megjegyzés:

Mrita írta...

Kedves Martinelli!
Ezek gyönyörűek és finomak, a kávém mellé el tudnék képzelni párat....
Kellemes Pünkösdi Ünnepeket, szép hosszű hátvégét kívánok!
Üdv. Mrita

martinelli írta...

Kedves Mrita!
Köszönöm szépen és neked is viszont kívánom!

Bors and Pepper írta...

Nagyon szépek a kekszek, szuper a sütöformád! Biztos finomak is :)

martinelli írta...

Köszi Bors azd Pepper. Egy 20 éves MARCATO olasz keksznyomóm van, sok formával. Nagyon régi, de nagyon jó.

Ilyen:
http://www.overstock.com/Home-Garden/Biscuits-Cookie-Press/5235381/product.html?cid=123620