2012. április 21., szombat

Fényes almás


Ezt a receptet egy 91 éves nénitől tanultam. Eddig az almás nekem csak piskóta formában volt kedvencem, ez viszont nagyon finom. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 20 dkg teljes kiőrlésű liszt,
  • 40 dkg 000 finomliszt,
  • 2,5 dkg élesztő,
  • 150 ml langyos tej,
  • 10 dkg cukor,
  • 2 tojás,
  • 20 dkg margarin,
  • negyed kk. só,
A töltelékhez:
  • 5 nagy reszelt alma,
  • 10 dkg cukor,
  • őrölt fahéj ízlés szerint,
  • zsemlemorzsa
A tetejére:
  • 1 tojás sárgája
A langyos tejhez hozzáadtam egy evőkanál cukrot és az élesztőt, majd meleg helyen felfuttatta. Egy keverőtálba tettem a kétféle lisztet, a sót, a tojásokat és jól összekavartam. Belevágtam a margarint, aztán hozzáadtam az élesztőt és jól összegyúrtam. Kb. 1 órát pihentettem meleg helyen. 


Utána ketté osztottam. A tepsit kibéleltem sütőpapírral. Az egyik részből akkora lapot nyújtottam, amekkora a tepsi alja és még kb. 1 ujjnyi az oldalain. Kibéleltem vele a tepsit. Erre a lapra annyi zsemlemorzsát szórtam, amennyi a lapot betakarta. Rátettem a reszelt almát egyenletesen elosztva, rászórtam a 10 dkg cukrot és a fahéjat. 


Kinyújtottam a másik lapot is, akkorára, hogy a tésztát betakarja és ráhelyeztem. Kicsit eligazítottam, hogy mindenhol betakarja.


A tetejét megszurkáltam villával, utána megkentem tojássárgával. Ettől lesz fényes, ahogyan a neve is jelzi. Előmelegített sütőben, lassú tűzön megsütöttem. 


Aki édesebben szereti, az még adhat hozzá cukrot.


Nincsenek megjegyzések: