2011. május 28., szombat

Spenótfőzelék tükörtojással


Hozzávalók:
  • spenót (paraj),
  • kevés olaj,
  • fokhagyma,
  • só,
  • kevés liszt,
  • tej,
A spenót szárát leszedem, jól megmosom és felteszem főni. Amikor megfőtt, leöntöm a levét, hagyom lecsepegni, utána pedig lapítón műanyag vágóval apróra várom. A másik lehetőség a mixerrel vagy blenderrel való összedolgozás, de én inkább késsel vágom mert mixerrel és blederrel igen apró lesz. Kevés olajat forrósítok, hozzáadom a spenótot, sózom és  jól összekavarom. Közben kevés lisztből száraz rántást készítek, amit vízzel felöntök és kifőzöm, és hozzáadom a spenóthoz. A fokhagymát összetöröm, a spenóthoz adom, és annyi tejet öntök hozzá, amennyi szükséges ahhoz, hogy egy nem túl híg főzeléket kapjak. Én friss fokhagymát használtam, amit apróra vágtam és még a rántás előtt hozzáadtam.   Jól összerotyogtatom és tükörtojással tálalom. 

Sokan nem szeretik a spenótot, de nekem kedvencem, mert nagyon finom és egészséges.

Nincsenek megjegyzések: