2012. május 16., szerda

Tehéntúrós, mazsolás rózsacsokor



Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg fehér liszt,
  • 1 kocka (25 g) friss élesztő,
  • 1 dl langyos tej,
  • 1 dl langyos víz,
  • 1 tojás
  • 5 dkg cukor,
  • 5 dkg puha margarin,
  • 1/4 kk só.
a krémhez:
  • 30 dkg zsírszegény tehéntúró,
  • 10 dkg cukor,
  • 2 csomag vaníliás cukor,
  • 1 egész tojás
  • 5 dkg mazsola,
  • 2 ek ouzo (elhagyható).
A langyos tejhez hozzáadtam 1 ek cukrot és felfuttattam benne az élesztőt. A mazsolát ouzoba áztattam és addig hagytam, amíg beitta, néha megkavartam. A lisztet tálba tettem, hozzáadtam a tojást, a sót, a cukrot, majd a felfuttatott élesztőt, a puha margarint és az 1 dl langyos vízzel jól összedolgoztam. Meleg helyen duplájára kelesztettem. Majd lisztezett deszkán enyhén átgyúrtam. Téglalap alakúra kinyújtottam, a vastagsága pedig kb. fél cm kell legyen. A krémet csomómentesre kikavartam és rákentem, majd rászórtam a lecsepegtetett mazsolát. Feltekertem és kb. 3 ujjnyi vastag szeletekre vágtam, majd a sütőpapirral kibélelt kerek formába helyeztem. Tetejét megszórtam cukorral, majd előmelegített sütőben megsütöttem.



A tészta receptet Illészkrisztől loptam (hálás köszönet neki ezúttal is) a többi pedig az én találmányom.

3 megjegyzés:

Kati írta...

Tetszik ez a tehénturó - mazsola párosítás, a formázás is a kedvencem:)

Gerdi írta...

Nagyon szép csokor:-) Ráadásul illatos is!

Blogger írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.