2011. május 18., szerda

Díós linzer


Hozzávalók kb. 30 db linzerhez:
  • 30 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 20 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojássárga
  • 1  vanília aroma
  • fél (bio)citrom héja
  • 1 tk. sütőpor
  • darált dió
  • 1 tojás fehérje
  •  savanykás lekvár (a linzerek összeragasztásához)
Először a száraz alapanyagokat  (a lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot, sütőport és a citromhéjat) összekeverem, majd gyorsan belemorzsolom a margarint. Végül hozzáadom a tojássárgát és jól összedolgozom.  A tésztacipót fóliába csomagolom és 1 órát hűtőben pihentetem.  A tésztából levágok egy darabot, liszttel hintett deszkán fél cm vékonyra nyújtom. Linzerkiszúróval formára szaggatom, minden másodikat megkenem felvert tojásfehérjével,  beleforgatom darált dióba, és sütőpapírra sorakoztatom. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 10 percig sütöm. A sütiket lekvárral összeragasztom, végül vaníliás porcukrot szitálok a tetejére.

Megjegyzés: én nem akartam sok cukrot használni, ezért a munkalapot nem cukorral, hanem nagyon kevés liszttel szórtam meg, és a tetejére sem szórtam porcukrot, de így is nagyon finom és elég édes.
Lezárható műanyag dobozba tettem, a dobozt pedig betettem a hűtőszekrénybe.


Nincsenek megjegyzések: