2012. február 10., péntek

Diós darázsfészek - Diós csiga

Ahány ház, annyi szokás, ki darázsfészeknek, ki pedig csigának nevezi. Felénk darázsfészek a neve. 


Hozzávalók 19 darabhoz:
A tésztához:
  • 2,5 dkg élesztő,
  • 2,8 dl langyos tej,
  • 1 evőkanál cukor,
  • 50 dkg finomliszt
  • 2 tojás,
  • 1 kiskanál só.
A töltelékhez:
  • 10 dkg margarin,
  • 10 dkg darált dió,
  • 10 dkg cukor.
A tetejére:
  • 5 dkg margarin,
  • 1 evőkanál cukor,
  • 0,5 dl tej,
  • 1 csomag vaníliás cukor.
Az élesztőt 1 dl tejben a cukorral felfuttattam és a tésztához valókkal együtt (hólyagosra) dagasztottam. Meleg helyen 1 órán át pihentettem, majd finoman átgyúrtam és újabb 30 percig kelesztettem. A kelt tésztát lisztezett deszkán 3 mm vastagságú téglalappá nyújtottam, bekentem a töltelékkel (a darált dióval és cukorral elkevert margarinnal). Feltekertem és ujjnyi vastagra szeleteltem, így nekem 19 darabom lett. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem. Tetejüket megkentem margarinnal és előmelegített sütőbe toltam, 20 perc után cukros tejjel meglocsoltam, aztán aranybarnára sütöttem.

6 megjegyzés:

Mrita írta...

Fantasztikusan szép, és finom. Egyet kérnék fénypostán.

Éva írta...

Nagyon guszta! Teljesen mindegy hogy hívják nagyon finom lehetett, szeretem!

Bors and Pepper írta...

Ez nagyon guszta! Még soha nem sütöttem, de most nagyon megkívántam!!!

trollanyu írta...

Nagyon szépek lettek:) Én is gyakran sütök csigát, mi így hívjuk. De a darázsfészek érdekesebb név:)

Marti M írta...

Köszönöm szépen. Küldök nektek is. Nyissátok az ablakot :)

Gerdi írta...

Hát ez darázsfészek. De micsoda darázsfészek!