2011. augusztus 28., vasárnap

Meggyes piskóta teljes kiőrlésű lisztből



Ez volt a család kedvenc sütije, nagyon gyakran volt nálunk ilyen, igaz négyszögletes tepsiben sütve és fehér lisztből. Most megpróbáltam teljes kiőrlésű lisztből is és nagyon finom lett. Felnőtt rendesen és mivel a tk liszt tömöttebb lesz megsülve, a meggy sem süllyedt le az aljára.  

Hozzávalók:
  • 250 gr. cukor,
  • 250 gr. teljes kiőrlésű liszt,
  • 4 tojás,
  • 1 vaníliás cukor,
  • fél csomag sütőpor,
  • fél csésze víz,
  • 1 üveg kimagolt házi meggybefőtt.
A tojásokat habosra kavartam a cukorral és a vaníliás cukorral. Apránként hozzáadtam a lisztet, majd a vízben feloldott sütőport. A sütőpapírt megkentem margarinnal, kibéleltem a kerek tepsit, beleöntöttem a masszát aztán rátettem a lecsepegtetett meggyet. Előmelegített sütőben 35 – 40 percig sütöttem. Van, amikor diót is teszek rá, de most ki kellett dobnom a molylepkék miatt, így csak sima.


6 megjegyzés:

Gerdi írta...

Nem is lett barna. Tényleg szépen felnőtt, látványnak is finom!

Anazar írta...

Úgy néz ki, akár a fehér liszes :)) Szép lett a belseje!

trollanyu írta...

Tényleg nem látszik, hogy nem fehér liszt és milyen szép magas lett:) Nagyon támogatandó a teljeskiőrlésű liszt használata, én is egyre több mindenbe belekeverem. A molylepkék miatt nekem is ki kellett dobnom olyan sokmindent, nagyon sajáltam.

Marti M írta...

Köszönöm szépen Lányok.

A színe jó, mert házi tojásból sütöttem és nagyon sárga volt a sárgája, hisz kukoricát esznek a tyukok.

Ezután csak tk lisztből fogok sütni, nem érdekel a színe. Ha érdekelne, akkor nyugodtan megehetném a bolti színezett sütiket is, de első az egészség, azért is sütök itthon.

perdywicky írta...

Akkor futsunk be a sutobe :)

Unknown írta...

Jól nêzz ki!