2011. május 29., vasárnap

Ribizliszörp, eperszörp, málnaszörp, meggyszörp


2 kg gyümölcsöt megmosunk, összezúzzuk, rászórunk 1 dkg citromsót (citrompótlót), 1 dkg szalicilt. Összekavarjuk, ráöntünk 3 L vizet és 24 órára hűvös helyre tesszük. Másnap lecsepegtetjük gézen, vagy szűrőn át, hozzáadunk 4 kg cukrot és újabb 48 órára hűvös helyre tesszük, időnként kavargatjuk. Ha a cukor feloldódott, palackozzuk. 7 liter finom szörp lesz, felbontva sem romlik meg. Évekig eláll. Nekem most is van 3 – 4 éves szörpöm. 

12 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta, ezt az elkészítési módot még nem hallottam, nem kell főzni egyáltalán?

Marti M írta...

Nem kell főzni, ezt így nyersen teszed el. Tartósító van benne és megáll. Gondolom a vitaminok is megmaradnak benne.

Mrita írta...

Nagyon szépen köszönöm, ki fogom próbálni,köszi.

Marti M írta...

Sok sikert hozzá!

Névtelen írta...

Ha nem kell főzni, akkor műanyag üvegben is eltehetem? Már a cukorfeloldódásnál járok, remélem sikerülni fog...

Névtelen írta...

Valaki írja már le, hogy milyen lett? Hány napra rá lehet fogyasztani? üdv : peti

martinelli írta...

Igen, amint a képen látható, mi is műanyag palackba is tettünk el.

Peti, mi évek óta így tesszük el és nagyon finom. Nekem még mindig van 4 éves szörpöm, semmi baja, fogyasztható, nagyon finom. Azonnal lehet fogyasztani.

Peti írta...

Lehet , hogy elrontottam :( Szalicil helyett nátrium benzonátot raktam bele, és úgy érzem mint ha nem is lehetne érezni a meggyet csak a nátrium benzonátot...szerintetek belerakjam így a 4kg cukrot vagy ne??? ugyan úgy 1dkg nátrium benzonátot raktam bele, de nekem mint ha túl tartósító szer ízű lenne...javíthat ezen még a cukor????? Létszi írjatok minél hamarabb! :) köszi :)

martinelli írta...

Kedves Peti
Nem tudom mit mondjak neked. A cukor megváltoztatja az ízét, mert édes lesz tőle, de a döntés a tiéd. Sok sikert hozzá.

Névtelen írta...

Kedves Martineli! Beleraktam a cukrot és már nem bírtam tovább így másfél nap után rákóstoltam...NAGYON FINOM! Az elején megijedtem , hogy rossz lesz a miatt h Nátrium Benzonatot használtam , de aztán szerencsére finom lett!Köszönöm szépen a receptet, Ajánlom mindenkinek mert nagyon finom és egyszerű!!! üdv peti :)

Marti M írta...

Kedves Peti!
Örülök, hogy jól sikerült és szereted, meg vagy vele elégedve. Fogyasszátok egészséggel.

Unknown írta...

Tavaly is ezt csináltam nagyon finom szuper recept.