2011. május 29., vasárnap

Ribizliszörp, eperszörp, málnaszörp, meggyszörp


2 kg gyümölcsöt megmosunk, összezúzzuk, rászórunk 1 dkg citromsót (citrompótlót), 1 dkg szalicilt. Összekavarjuk, ráöntünk 3 L vizet és 24 órára hűvös helyre tesszük. Másnap lecsepegtetjük gézen, vagy szűrőn át, hozzáadunk 4 kg cukrot és újabb 48 órára hűvös helyre tesszük, időnként kavargatjuk. Ha a cukor feloldódott, palackozzuk. 7 liter finom szörp lesz, felbontva sem romlik meg. Évekig eláll. Nekem most is van 3 – 4 éves szörpöm. 

11 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta, ezt az elkészítési módot még nem hallottam, nem kell főzni egyáltalán?

martinelli írta...

Nem kell főzni, ezt így nyersen teszed el. Tartósító van benne és megáll. Gondolom a vitaminok is megmaradnak benne.

Mrita írta...

Nagyon szépen köszönöm, ki fogom próbálni,köszi.

martinelli írta...

Sok sikert hozzá!

Névtelen írta...

Ha nem kell főzni, akkor műanyag üvegben is eltehetem? Már a cukorfeloldódásnál járok, remélem sikerülni fog...

Névtelen írta...

Valaki írja már le, hogy milyen lett? Hány napra rá lehet fogyasztani? üdv : peti

martinelli írta...

Igen, amint a képen látható, mi is műanyag palackba is tettünk el.

Peti, mi évek óta így tesszük el és nagyon finom. Nekem még mindig van 4 éves szörpöm, semmi baja, fogyasztható, nagyon finom. Azonnal lehet fogyasztani.

Peti írta...

Lehet , hogy elrontottam :( Szalicil helyett nátrium benzonátot raktam bele, és úgy érzem mint ha nem is lehetne érezni a meggyet csak a nátrium benzonátot...szerintetek belerakjam így a 4kg cukrot vagy ne??? ugyan úgy 1dkg nátrium benzonátot raktam bele, de nekem mint ha túl tartósító szer ízű lenne...javíthat ezen még a cukor????? Létszi írjatok minél hamarabb! :) köszi :)

martinelli írta...

Kedves Peti
Nem tudom mit mondjak neked. A cukor megváltoztatja az ízét, mert édes lesz tőle, de a döntés a tiéd. Sok sikert hozzá.

Névtelen írta...

Kedves Martineli! Beleraktam a cukrot és már nem bírtam tovább így másfél nap után rákóstoltam...NAGYON FINOM! Az elején megijedtem , hogy rossz lesz a miatt h Nátrium Benzonatot használtam , de aztán szerencsére finom lett!Köszönöm szépen a receptet, Ajánlom mindenkinek mert nagyon finom és egyszerű!!! üdv peti :)

Marti Martinelli írta...

Kedves Peti!
Örülök, hogy jól sikerült és szereted, meg vagy vele elégedve. Fogyasszátok egészséggel.