2012. május 1., kedd

Harmonka kenyér - Il pane a fisarmonica



Hozzávalók:
  • 50 dkg 650-es kenyérliszt, 
  • 1 db 2,5 dkg-os élesztő (az eredeti receptben csak 2 dkg-ot ír),
  • 250 ml víz,
  • 1 tojás,
  • 2 evőkanál olíva olaj a tésztába, és még egy kevés a kenéshez
  • 2 kk. só,
  • 1 kk. cukor,
  • 150 g (nem túl érett) sajt,
  • 150 g szalámi. 

Az élesztőt felfuttattam 150 ml langyos vízben, amihez természetesen hozzáadtam az egy kk. cukrot. (Az eredeti videós receptben Natalia Cattelaniaz élesztőt nem futtatja fel, hanem hozzáadja a liszthez és az egészet keleszti, de én jobb szeretem, ha látom amint felfut az élesztő.) A lisztet egy tálba tettem, hozzáadtam a sót, a tojást és a két kanál olajat, majd a felfuttatott élesztőt, és végül a maradék vizet. Jól összedolgoztam, addig, amíg egy jó, nem ragadó tésztát kaptam. Egy órát letakarva, meleg helyen pihentettem amíg duplájára kelt. Ekkor kevés liszt hozzáadásával átgyúrtam és téglalap alakúra nyújtottam. Ketté vágtam hosszába. Elhelyeztem rajta a szeletelt sajtot és szalámit. A szélét megkentem olíva olajjal, összehajtottam, a tetejét is megkentem olíva olajjal és felszeleteltem. Nem baj, ha elvágjuk a szalámit, vagy a sajtot. Sütőpapírral kibélelt kalács formába helyeztem a szeleteket egymás mellé. Az olaj arra jó, hogy nem engedi a szeleteket összeragadni, vagyis sütés után könnyen leválaszthatók egymásról. Ettől harmonika kenyér. Miután elhelyeztem minden szeletet, még 15 percet pihentettem letakarva, meleg helyen. Aztán előmelegített sütőben, lassú tűzön megsütöttem (kb. 45 – 50 perc).  Nagyon jó majálisra, uzsonnára, tízóraira gyerekeknek stb.





Forrás: RaiTv

11 megjegyzés:

Mrita írta...

Fantasztikusan jól néz ki!!!

Csilla írta...

Ez igen, nagyon jól néz ki. Melyik az a 650-es kenyérliszt? :)

tücsi írta...

Húúú, nagyon jól néz ki.Isteni a belseje!:))

Marti M írta...

Csilla, Romániában így kódolják a kenyérlisztet. Gondolom nálatok BL-es kódja lehet.

Unknown írta...

Ez valami isteni lehet, ki fogom próbálni !

Marti M írta...

Köszönöm szépen!

Éva írta...

Nagyon guszta különleges ez a kenyér. Mikor ránéztem nem tudtam elképzelni hogy csináltad ?

Csilla írta...

Jaa, akkor köszi, így már tudom. :) Szép hétvégét! :)

ancsapancsa írta...

Nagyon jó ötlet! Köszönöm! Meg fogom sütni!

Böbe írta...

Annyira guszta,hogy már be is dagasztottam!

Marti M írta...

Kedves Böbe! Örülök, hogy tetszik, meglátod állandóan kérni fogják a szeretteid. Nálam legalábbis így van, hetente sütök kettőt.