2011. október 25., kedd

Kakaókrémes kakaótorta



Hozzávalók:
a tortához:
  • 3 dkg vaj,
  • 1 tojás,
  • 25 dkg cukor,
  • fél citrom reszelt héja,
  • 25 dkg liszt,
  • 4 dkg kakaó,
  • negyed liter tej,
  • 1 csomag sütőpor
a krémhez:
  • 20 dkg vaj,
  • 20 dkg porcukor, (vagy kristálycukor)
  • 2 – 3 evőkanál kakaó,
  • fél kk Monin (francia) csokoládé eszencia
A tortalaphoz való anyagokat mixerrel összedolgoztam, egy tortaformát kibéleltem előzőleg margarinnal megkent sütőpapírral, beleöntöttem a masszát és betettem sülni. Figyelem: nem kell előmelegíteni a sütőt. Én a lehető legkisebb lángon sütöttem kb. 1 órát. Amikor megvolt kivettem, kivettem a formából is, eltávolítottam a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni. Közben elkészítettem a krémet: kikavartam a szoba-hőmérsékletű vajat a cukorral és hozzáadtam a kakaót. Nekem az a mániám, hogy szeretem érezni a cukrot a fogaim között (rossz szokás, ugye?), ezért nem használtam porcukrot és mixert sem, egyszerűen egy fakanállal összekavartam és megvolt.  Ha a tortalap még nincs kihűlve, akkor a krémet be kell tenni a hűtőbe, hogy ne olvadjon. Amikor a tortalap kihűlt, vízszintesen ketté vágtam, de óvatosan, mert törik. Az alsó lapot megkentem krémmel, rátettem a felső lapot és a maradék krémmel bevontam. Díszíteni ízlés szerint lehet bármivel. Amikor kész, pár órára hűtőbe tettem és csak utána tálaltam. Egyszerű, nagyon hamar el lehet készíteni macera nélkül, nem drága és nagyon finom. Jó étvágyat.

2 megjegyzés:

Mrita írta...

Kedvemre valót sütöttél, kérek szépen egy szerelet.

tücsi írta...

Én is szeretném ezt a szép nagy szeletet!!! Szép magas lett:))))))