2011. május 31., kedd

Kapros salátaleves babbal


Ma ismét egy régi ételt örökítek meg a blogomon. Ezt a levest édesanyám és nagymamám szokták főzni. Én sosem készítettem, és talán van tíz éve (vagy még több is), hogy utoljára ilyet ettem.  Tegnap ismét kaptam friss salátát a kertből és  mivel a múlt héten volt salátaleves, nem tudta mit készítsek belőle. Aztán eszembe jutott ez a régi leves. Feljegyzett recept nem maradt, csak kb. tudtam, hogy mi kell hozzá, de emlékeztem rá, hogy nemrég valakinél láttam ezt a levest. Kis keresés után rátaláltam Jucinál, itt.  Neki köszönöm, hogy segített felfrissíteni az emlékeimet. Az ő receptje kicsit más, de a lényeg nem változik. 

Hozzávalók 4 személyre):
  • 3 marék száraz bab,
  • 4 saláta,
  • 3 - 4 szál kapor, apróra vágva,
  • 1 hagyma,
  • fokhagyma (én egy szál friss fokhagymát vágtam bele),
  • só,
  • 2 ek liszt,
  • 1 kk Szegedi Rózsapaprika,
  • kevés olaj.
A babot tegnap este beáztattam. Ma  feltettem főni, amikor már majdnem puhára főtt, leöntöttem róla a vizet és friss vízzel felöntöttem. Sóztam, hozzáadtam a fokhagymát, a hagymát (egészben),  a kaprot, a megmosott, megtisztított és apróra tépett salátát és puhára főztem. Közben a lisztből, a kevés olajból és a Rózsapaprikából rántást készítettem, és hozzáadtam a leveshez. Végül ecettel savanyítottam. 

Nincsenek megjegyzések: